Isnin, 27 April 2009

CIKGU PRASEKOLAH

pada 24-26 berlangsung kejohanan hoki peringkat mssj yang diadakan di pontian. awal2 lagi ramli sms aku tanya aku bwk budak hoki tak? jumaat petang baru aku sampai pontian. lepas solat jumaat baru aku gerak, memang la lambat.
Kau ka si kurus???? itu lah ayat tema yang ramli ajukan bila jumpa aku. ramli ni kawan aku same2 ngajar prasekolah di daerah pasir gudang dulu. di ngajar di sk seri alam 1 sampai sekarang cuma aku jer pindah dr sk taman molek ke sk tmn perling tapi msh mengajar kelas pra.
yang bertudung putih tu azreen. dia guru disiplin kt sk taman molek menggantikan ghazali yang pindah ke melaka. memang garang sgt2 lah mcm singa (jangan marah yer). memang tak boleh ngajar prasekolah, habis budak2 esok tak datang sekolah ler. walaupun garang tapi dengan kita orang nie memang frendly. jumpa kat mana2 memang tegur punya. azreen bawak budak2 hoki jugak dah memang dia rajin pun. kt molek dulu dengan cek ley ta skrg cek ley dah pindah perak dengan bininya yang cun tu la sapa lagi. aku dulu sajer jer tak nak tunjukkan bakat as a coach coz umah aku jauh sgt +-20km dr umah tu pasal aku diam jer. dah lah perling jem giler, phm2 jer la. bila aku pndh perling mula la aku menyinar. sekolah dekat jer. 3minit jer kalau naik mootor dr umah aku tp kalau jalan jaki mandi peluh jugak la. ntah ap-apa la yang aku mengarut ni.............





gambar nie diambil ketika nak penyampaian hadiah, kira dah nak balik la. sory la yer, pasir gudang dpt no4 jer. masa semi final kita orang dah congak2 boleh jmpa JB kot. tapi tak de rezeki pulak. sori la ye, JB sapu bersih johan L elaki & Perempuan mengalahkan Kluang d final.



ha ha ha.







..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan